7 January 2017

Implica-te

În îndeplinirea obiectivelor stabilite, asociația noastră are nevoie de sprijin, ce poate reprezenta voluntariat sau ajutor financiar.

Pentru a deveni voluntar al AVAC, te rugăm să ne trimiti un e-mail la adresa office@avacromania.ro sau contact@avac.ro cu cv-ul tău și o scurtă prezentare a motivaţiei pentru activitatea de voluntariat şi să ne specifici care dintre activităţile pe care le desfaşurăm noi te interesează (activităţi educaţionale cu tinerii şi copiii pe teme rutiere, activităţi de socializare/terapeutice cu persoanele victime ale accidentelor de circulaţie, activităţi de promovare a Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie, alte tipuri de activităţi).

Cât privește ajutorul financiar, acesta poate fi realizat astfel:

Pentru persoane fizice:

  • Redirecționarea cotei din impozitul pe venit prin completarea Declarației ANAF 230, urmând pașii de mai jos;
  • Donație în contul asociației.

Pentru persoane juridice:

  • Redirecționarea cotei stabilită prin lege din impozitul pe profit/venit;
  • Donație în contul asociației.
  1. Dacă esti persoană fizică:

Pași de urmat pentru depunerea Declarației 230:

Pasul 1: Descarcă formularul de pe site-ul ANAF sau site-ul asociației noastre;

Pasul 2: Completează formularul;

Pasul 3: Semnează documentul şi trimite formularul completat către Administraţia Financiară de care aparţii cu domiciliul, in termenul stabilit de ANAF .

Dacă doreşti să depunem noi acest formular la Administraţia Financiară, în numele tău, scanează-l şi trimite-l pe adresa noastră de e-mail la: office@avacromania.ro .

În cazul în care doreşti să completezi declaraţia direct la Administraţia Financiară sau să descarci acest formular de pe site-ul A.N.A.F., va trebui să completezi tu datele noastre în caseta de la Capitolul II, punctul 2 :

Denumire entitate nonprofit – Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie

Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit – 14199109

Cont bancar (IBAN) – RO22CECEB50343RON0761105 (RON) CEC Bank

      2. Dacă eşti societate comercială, poţi direcţiona până la 20% din impozitul pe profit sau 20% din impozitul pe venit (în cazul IMM-urilor) ce revine statului. Legislaţia în vigoare impune două condiţii în acest sens:

– suma nu trebuie să depăşească 0,5% din cifra de afaceri a firmei;

– suma trebuie să se încadreze în limita a 20% din impozitul pe profit ce revine statului.

Procedura de redirecţionare:

Procedura în sine este una simplă, ce presupune eforturi minime din partea societăţii comerciale. Astfel, în urma alegerii organizaţiei sau cauzei a cărei sprijin se urmăreşte, se va întocmi un contract de sponsorizare. La momentul redactarii contractului societatea va trebui sa realizeze o estimare a valorii cotei de 20%, deoarece sponsorizarea trebuie să fie înregistrată în contabilitate în anul pentru care se face plata impozitului (anul anterior momentului plăţii efective). Contractul, în două exemplare originale, va fi apoi trimis ONG-ului în cauză, care îl va semna şi ştampila, apoi va returna firmei un exemplar. Contractul astfel încheiat constituie dovada actului de mecenat, în baza acestuia realizându-se redirecţionarea.

Suma ce urmează a fi donată este considerată cheltuială nedeductibilă şi se constituie ca un credit fiscal, fără să afecteaze baza de impozitare. În momentul plăţii impozitului pe profit, către ANAF, se va achita doar restul din impozit.

Dacă societatea comercială nu a avut profit, poate să apeleze la creditul fiscal. Acesta îi permite să realizeze sponsorizări chiar dacă nu obţine profit în anul respectiv, suma fiind acoperită de un credit fiscal disponibil pe o perioadă de şapte ani. Pe măsură ce situaţia societăţii se stabilizează, aceasta îşi poate deduce din impozitul pe profit viitor sponsorizările realizate în anii precedenţi şi acumulate în creditul fiscal.

Contractul de sponsorizare a Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie pentru redirecţionarea procentului din impozitul pe profit/venit, îl puteţi descărca de AICI.