Ce se poate face cu zgomotul produs de motociclete

În conformitate cu prevederile legale, pentru a putea fi admise în circulaţie pe drumurile publice, autovehiculele trebuie să îndeplinească condiţiile tehnice impuse de normele specifice privind siguranţa circulaţiei şi protecţia mediului. 
         Instituţia care a elaborat aceste norme şi gestionează procedurile de omologare ale autovehiculelor este Registrul Auto Român. 
         În datele tehnice ale unui vehicul omologat pentru circulaţie ar trebui să fie  înscris nivelul maxim admisibil de zgomot (atât în mers cât şi în staţionare).

Pentru depistarea autovehiculelor ce depăşesc acest nivel de zgomot trebuie efectuate măsurători specifice cu aparatura destinată acestui scop.
         Procedurile tehnice elaborate de către Registrul Auto Român pentru măsurarea zgomotului în mers sau staţionare, la omologarea de tip a autovehiculelor, sunt complexe şi laborioase, nefiind aplicabile în cazul unui control în trafic deoarece condiţiile de măsurare sunt complet diferite, măsurătorile fiind influenţate de o serie de factori perturbatori. 
        Specialiştii RAR, care acţionează în colaborare cu agenţii de circulaţie, nu pot stabili cu exactitate cazurile de încalcare ale acestor norme. De altfel, măsurarea nivelului de zgomot ar trebui să se efectueze în cadrul inspecţiilor tehnice periodice din staţiile autorizate RAR, dar acest lucru nu este inclus în procedurile actuale.
         Politia Rutieră nu este dotată cu aparatura de măsurare în timp real al nivelului de zgomot produs de motoarele autovehiculelor.
         În cazul în care se vor elabora norme clare, care să permită agenţilor de circulaţie să constate depăşirea nivelului de zgomot produs de vehicule, se vor putea dispune măsuri de reducere a poluării fonice.
         Fenomenul poluării fonice produse de traficul rutier reprezintă o prioritate în ansamblul activităţilor desfăşurate de poliţia rutieră.
        Au fost contactate instituţiile cu atribuţii în acest domeniu – Primăria Capitalei, Garda de Mediu, Registrul Auto Român – şi au fost înaintate propuneri menite a stabili cu exactitate care este nivelul maxim admis în localităţi pentru zgomotul produs de autovehicule.
        Administratia publică locală a realizat Harta de zgomot a Capitalei si a iniţiat un proiect de Hotărâre care propune restricţionarea circulaţiei pe timpul nopţii pentru unele categorii de autovehicule (motociclete, mopede, ATV-uri).
A fost informat Registrul Auto Român cu privire la necesitatea elaborării de norme tehnice care să reglementeze nivelul maxim de zgomot ce poate fi generat de un autovehicul în circulaţie urbana, căt şi metodologia de măsurare a acestuia în timp real.
         De asemenea, aspectele de mai sus au fost transmise şi cadrelor universitare din Facultatea de Transporturi Bucureşti pentru a se identifica modalităţi practice de combatere a zgomotului produs de traficul rutier.
         Totodata, vă comunicăm că sancţiunile la regimul circulaţiei pot fi aplicate de agentul de poliţie care constată fapta sau în baza unor înregistrări efectuate cu mijloace tehnice certificate din dotarea poliţiei.

Sursa: site-ul Brigazii rutiere la Capitolul “INTREBARI FRECVENTE”

http://bpr.b.politiaromana.ro/index.php/intrebari-frecvente/73-set-3/426-ce-se-poate-face-cu-zgomotul-produs-de-motociclete.html

Leave a Comment

Scroll to Top