Preventie Rutiera – Pliante

Acest pliant a fost editat în parteneriat cu asiguratorii Federaţiei Franceze a Societăţii de Asigurări. 

DE REŢINUT

  1.     A circula fără a fi asiguraţi, este foarte riscant: dacă veţi fi responsabil pentru un accident, nu vă vor fi compensate daunele persoanelor sau bunurilor care vă privesc. Dacă într-o prima fază Fondul de garanţie al asigurării obligatorii (FGAO) sprijină despăgubirea pentru daunele celorlalţi utilizatori ai drumului implicaţi în accident, după aceea  vi se va cere să rambursaţi totul!
  2.     Puteţi să negociaţi o plată a primei de asigurare eşalonată.
  3.     Declaraţi tot timpul situaţia voastră exactă asiguratorului dumneavoastră (sub formă de declaraţie de risc ) şi de îndată ce circumstanţele se schimbă.
  4.     Atunci când vă achizitionaţi un vehicul, verificaţi ca acesta să fie corect asigurat.
  5.     Respectaţi Codul rutier: nerespectarea anumitor reguli (alcolemia de exemplu ) vă poate afecta asigurarea.

Suplimentar

  •     www.preventionroutiere.asso.fr
  •     www.fonsdegarantie.fr
  •     Asociaţia Prevenţia Rutieră editează pliante de informare şi pe alte teme de siguranţă rutieră: copii pietoni, adolescentul şi bicicleta, drogurile şi conducerea…
  •     Verificaţi-le la   comitetul Asociaţiei Prevenţiei Rutiere din oraşul vostru sau descărcaţi-le de pe site-ul nostru.
  •     Acest pliant a fost editat în parteneriat cu fondul de garanţie

De ce şi cum să încheiem o asigurare auto ?

  •     Indiferent dacă vă deplasaţi într-o maşină sau motorizate cu două roţi, este obligatoriu sa incheiaţi o asigurare pentru vehiculul dumneavoastră.Trebuie să vă adaptaţi poliţa de asigurare pentru situaţia dumneavoastră şi utilizările pe care le aveţi.
  •     Asigurarea obligatorie sau «asigurare de 1/3» înseamnă o asigurare de răspundere. În caz de accident, aceasta compensează prejudiciile cauzate terţilor, adică pentru alţi utilizatori potenţiali şi pasagerii din vehiculul dumneavoastră. Această asigurare nu acoperă daunele pe care le suferiţi (fizice şi/sau material )atunci când sunteti de vină.
  •     Pentru a fi sigur, alegeţi garanţiile corespunzătoare nevoilor dvs (daune de coliziune, incendii şi furt, …) .În orice caz, trebuie să comparaţi preţurile şi garanţiile oferite de companiile de asigurări.

EXEMPLE

  •  Tânăr şofer, Joël doar ce a obţinut bacalaureatul şi tatăl său i-a oferit o maşină pentru a merge la colegiu. Într-o dimineaţă sună telefonul. În timp ce lua telefonul, el a pierdut controlul volanului şi a doborât o tânărş femeie care traversa strada. Cu toate acestea, pentru a evita suprataxa, tatăl său a semnat un contract în numele său, fără a declara pe fiul său ca principal conducător auto al vehiculului. Tânără femeie a fost grav rănită, iar pagubele sale precum şi cele ale celuilalt vehicul sunt foarte mari. După anchetă, contractul de asigurare este declarat nul: Joël este atât de îndatorat, chiar înainte de a îşi începe cariera!

    Declaraţia exactă a situatiei dumneavoastră este obligatorie, în caz contrar, asiguratorul poate invoca nulitatea contractului.

  • Julien si-a cumpărat prima sa motocicletă.  Câteva zile mai târziu, dornică să-l încerce, îl ia prietena sa Lucy pentru o plimbare. La o răscruce , Julien nu acordă prioritate şi s-a lovit violent de vehiculul care venea din faţă
  • Lucy este aruncată şi grav rănită, şi celălalt vehicul este un morman de foi de metal mototolite. Cu toate acestea, la achiziţionarea motocicletei, Julien nu a subscris imediat la contractul de asigurare. Dacă, iniţial, FGAO rambursează costurile care corespund prejudiciului, Julien va fi responsabil pentru rambursarea integrală la asigurator a daunelor.
  • Este imperios necesar să faceti o asigurare din primele momente, atunci când achiziţionaţi un vehicul.

Codul rutier / CE spune acesta

  •     Ciculaţia fără asigurare este un delict ce se pedepseşte cu o amendă de 3750 €, suspendarea sau anularea permisului de conducere pentru 3 ani, reţinerea sau confiscarea vehiculului, precum şi alte penalităţi suplimentare (serviciul comunitar cere să participi la un curs de sensibilizare cu privire la siguranţa rutieră… ).Art. L324-2 din Codul rutier.
  •     La semnarea contractului, asiguratul trebuie să răspundă exact la întrebările adresate de asigurator( formularul de declaraţie de risc );
  •     În timpul contractului, asiguratul trebuie să raporteze toate modificările survenite în situaţia sa (şoferul nou, pierderea tuturor punctelor de la permis…). Această declaraţie trebuie să fie trimisă către asigurător prin scrisoare recomandată.

În ce caz nu sunteţi acoperiţi de asigurare?

  •     Absenţa unui contract de asigurare

    Nu v-aţi făcut o asigurare sau doar ce v-aţi luat un vehicul şi nu aţi efectuat toate măsurile.
În caz de accident, veţi fi responsabil pentru rambursarea integrală a prejudiciul cauzat victimei sau a victimelor.

  •     Absenţa unei garanţii

V-aţi schimbat vehiculul fără să efectuaţi transferul asigurării (o dată vândut, un vehicul nu mai e asigurat începând cu miezul nopţii a zilei de vânzare ); sau dacă nu aţi plătit prima de asigurare (aveţi 30 de zile de la primirea scrisorii de la compania de asigurări ); sau contractul vostru a fost suspendat sau reziliat.
Nu veţi fi acoperiţi în caz de accident, deoarece contractul dvs. nu mai este valabil. Ca şi în cazul în care nu aveţi nici un contract, atunci trebuie să vă asumaţi rambursarea integrală a despăgubirilor victimelor (daune corporale, materiale …).

  •     Declaraţiile false

Nu aţi declarat anumite antecedente din trecut (acidente, suspendări sau retragerea permisului, conducerea sub influenţa drogurilor sau a alcoolului…)sau şoferul care obişnuieşte să conducă vehiculul nu este trecut în contract.
Instanţa poate declara nulitatea contractului dumneavoastră. Nu veţi mai fi acoperiţi în caz de accident.

 

Teste indicativ de vedere

  • Trebuiesc efectuate cu ochelari, dacă purtaţi )

Vederea de departe

  • Trebuie să aveţi posibilitatea de a citi aceste tabele de la o distanţă de 5 metri, cu ambii ochi şi apoi cu fiecare ochi separat. Dacă aveţi probleme, este necesar un control.

O X P 5/10

Vederea de aproape

  • Puneţi acest text, la 33 cm de ochii dvs. Dacă nu puteţi citi totul, vederea de aproape este slabă. Faceţi o programare la medicul oftalmolog!
  • Un şofer trebuie să aibă o vedere bună nu numai de departe ci şi de aproape, pentru a percepe tot ceea ce îl înconjoară, a înţelege semnele de circulaţie, a citi cartea de circulaţie şi indicaţiile de la bord…

Suplimentar

  • www.preventionroutiere.asso.fr
  • www.asnav.org
  • Asociaţia Prevenţia Rutieră editează pliante de informare şi pe alte teme de siguranţă rutieră: copii pietoni, adolescentul şi bicicleta, drogurile şi conducerea…
  • Verificaţi-le la   comitetul Asociaţiei Prevenţiei Rutiere din oraşul vostru sau descărcaţi-le de pe site-ul nostru.

LA VOLAN VEDEREA ÎNSEAMNĂ VIAŢA

TRUCURI

Urmăriţi cu atenţie evoluţia vederii dvs şi faceţi vizite medicale preventive (la şcoală, la servici, etc.).  Un control este mai ales necesar când se începe şcoala de şoferi

De exemplu:

• La facultate pentru BSR

• La 16 ani, pentru cei care aleg să conducă însoţiţi

• La 18 ani, în timpul şcolii de şoferi

• La 40 ani, la primele semne de prezbiţie

• Începând de la 60 ani, la fiecare 2 ani mergeţi la oftalomlog 

 Persoanele care s-au dovedit a prezenta probleme de vedere ar trebui să facă o monitorizare regulată.

În fiecare an, ASNAV va aranjează o întâlnire la oftalmolog. Pe parcursul Zilelor Vederii, la mijlocul lunii octombrie, sunteţi invitaţi să beneficiaţi de o evaluare gratuită a capacităţilor dvs vizuale la opticienii parteneri ai acestui eveniment. Nu rataţi această oportunitate pentru a face o mutare benefică pentru prevenirea, atât de importantă, sănătaţii vederii dvs.

La volan, Vederea înseamnă viaţa   

Ştiaţi că 90 % din informaţiile necesare pentru a conduce  sunt filtrate cu ajutorul vederii, mai mult decât pentru orice altă activitate de zi cu zi? O vedere bună, prin urmare, este necesară pentru a te urca la volan.

La volan, mai multe funcţii vizuale sunt solicitate:

• Cu vederea periferică, puteţi monitoriza ceea ce se întâmplă în apropiere în timp ce continuaţi să priviţi înainte.

• Cu  vederea binoculară, aveţi un sentiment de adâncime, deci a  reliefului, un element esenţial pentru a aprecia pe deplin distanţele

• Cu vederea la distanţă, aveţi posibilitatea de a anticipa cu privirea orizontul

• Pentru a citi informaţiile de pe panoul de la bord şi a noilor instrumente de ajutor pentru a conduce, trebuie să aveţi deasemenea o vedere bună de aproape şi intermediară.

De ştiut

Unele tratamente, afectează capacitatea de a conduce. Verificaţi pe ambalajul medicamentelor dacă există pictograme în acest sens.

Un simplu defect de vedere poate avea un impact semnificativ asupra felului dvs de a conduce:

• miopie, aveţi o vedere de departe proastă şi aceasta se amplifică noaptea.

• hipermetropie, aveţi dificultăţi în a vedea de aproape.

• astigmatism, vederea dvs este slabă şi de aproape şi de departe. Astigmatismul este de obicei asociat cu miopie sau hipermetropie

În cazul în care, ca  1 conducator din 3, observaţi oricare dintre aceste probleme de vedere, faceţi regulat examen medical deoarece cauza unui defect de vedere poate fi aproape întotdeauna corectat.

Modificările de vedere evoluaeză o dată cu vârsta. Acest lucru este valabil, de exemplu, între 40 şi 50 de ani cu debutul prezbiţiei. Cristalinul îşi pierde elasticitatea şi nu mai poate face punctul de claritate în vederea de aproape. O corecţie specifică e necesară şi este, de asemenea, un moment bun pentru a face un bilanţ de sănătate vizuală al dvs pentru a preveni posibilele patologii legate de vârstă, (glaucom, cataractă, degenerescenţa retinei…)

DIFERITELE ETAPE DE LA PERCEPŢIE PÂNĂ LA ACŢIUNE

CONDUCEREA NOAPTEA

PRUDENŢĂ !

Ochiul uman nu este conceput pentru a vedea în întuneric.

Noaptea, în regiunile rurale, percepţia dvs asupra contrastului şi a culorilor este estompată, modificând aprecierea reliefului. Pentru a avea mereu sub control  vehiculul dvs., va trebui să reglaţi modul dvs. de a conduce şi să rulaţi mai lent.

Cel mai mare rău al şofatului nocturn este efectul de orbire de la farurile altor vehicule. Orbiţi de o lumină puternică, aveţi nevoie de ceva timp, care variază de la persoană la persoană, pentru a reobţine funcţiile vizuale. Cu vârsta, recuperarea se face din ce în ce mai lent.

Solicitaţi tot timpul, ochii obosesc mai repede pe timp de noapte, dar, de asemenea, şi pe timp de ploaie sau ceaţă. În timpul călătoriilor lungi, opriţi frecvent: ca şi voi ochii au nevoie de repaus..:

CODUL RUTIER / CE SPUNE EL

Pentru vederea la distanţă, acuitatea vizuală la ambii ochi, trebuie să fie de cel puţin 5/10. În cazul în care un ochi are o acuitate vizuală mai mică de 1/10, celălalt trebuie să fie de cel puţin 6/10. Câmpul vizual orizontal al ambilor ochi trebuie să fie de cel puţin 120 °. Pentru un număr mare de boli oculare, este necesar un aviz de specialitate. În lipsa unei bune vederi de noapte, permisul poate fi eliberat cu menţiunea  « doar în timpul zilei de conducere». Nerespectarea restricţiilor de a conduce atrage după sine o amendă de 135€ şi retragerea a 3 puncte.

CONDUCEREA PE TIMP DE ZI

ATENŢIE LA OCHI !

Din cauza luminii puternice ochii sunt sub stres. Ochelarii de soare pot preveni strălucirea şi reflexia. În schimb, lentilele de categoria 4 (a căror culoare este foarte întunecată) sunt rezervate pentru situaţii de luminozitate excepţionale: gheaţă, mare. Ele sunt total nepotrivite pentru conducere.

Dacă purtaţi de obicei ochelari de vedere, echipati-vă cu ochelari de soare cu lentile adaptate pentru vederea dvs sau un set de clipsuri solare pentru ochelarii dvs de vedere.

Fiţi atenţi la intrarea sau la ieşirea din tuneluri sau drumuri umbrite, deoarece  timp de  câteva secunde atunci când comutaţi de la lumină la întuneric şi vice-versa, vederea dvs este aproape de zero. Prudenţă, de asemenea, la răsărit şi apus de soare atunci când este razant cu pământul.

 

PRIMA CĂLĂTORIE A COPIILOR CU BICICLETA

Bicicliştii sub 10 ani, greu fac diferenţa între spaţiile special amenajate unde se pot juca în siguranţă şi cele rezervate circulaţiei unde sunt reguli obligatorii ce trebuiesc respectate.Nu lăsaţi un copil sub 10 ani să circule singur, sau de 12 ani dacă este vorba despre un oraş sau o strada intens circulată. Copii mai mici de 8 ani nu au voie să circule nici pe trotuar (cu excepţia cazului în care se prevede altfel de către primar).

Între 10 şi 14 ani, dobândeşte din ce în ce mai multă autonomie începând să utilizeze singur bicicleta (pentru a merge la şcoală, a se întâlni cu amicii săi…). Este un moment crucial unde el este foarte vulnerabil. Este deci necesar să fie bine învăţat.

Este treaba părinţilor, să facă progresiv această educaţie rutieră, prin demonstraţii, rulând cât mai des împreună. Nu este suficient să explicăm copiilor regulile de circulaţie.Este imperios necesar să verificaţi că au înţeles regulile bine şi că le respectă. Asiguraţi-vă că sunt capabili să repereze eventualele pericole. Înainte de a se lansa în circulaţia complexă, cel mai bine este să înceapă pe străzi mai puţin  circulate, şi să se crească treptat dificultatea.

A şti să mergi cu bicicleta, înseamnă să fii capabil să frânezi corect fără a folosi picioarele, să menţii o traectorie rectilinie când rulezi încet, să întinzi braţul atunci când schimbi direcţia de mers, să arunci o privire spre spate, pentru a spraveghea circulaţia.

 De ştiut

Intraţi  pe adresa de web www.priorite-vos-enfants.fr, primul program de educaţie rutieră pentru părinţi. De la 0 la 25 ani, pietoni sau pe role, pe 2 sau pe 4 roţi, toate obiceiurile bune ce trebuiesc învăţate, jocurile şi sfaturile specialiştilor sunt disponibile pe acest site.

ECHIPAMENTUL ESTE INDISPENSABIL

-Casca;

-Vesta reflectorizantă;

-Far de poziţie roşu;

-Ochi de pisică reflectorizant roşu;

-Expender de pericol;

-Sonerie;

-Frâne pentru roţile din faţă şi cele din spate;

-Far de poziţie alb sau galben;

-Ochi de pisică reflectorizant alb;-Dispozitive reflectorizante oranj pe spiţe şi pe pedale.

Notă: Purtarea vestei reflectorizante este obligatorie începând din 01 octombrie 2008 circulă noaptea în afara oraşului, sau ziua în caz de vizibilitate redusă.

Ce spune CODUL RUTIER

Bicicliştii trebuie, ca toţi participanţii la trafic, să respecte regulile de circulaţie: să circule pe partea dreaptă a carosabilului, să oprească la semafor, să nu meargă pe sensurile interzise, etc. Anumiţi biciclişti se sustrag de la aceste reguli pe motiv că este dificil să reporneşti sau că bicicleta este un vehicul cu gabarit redus. Gresit, deoarece în caz de accident, nu există nici un fel de caroserie care să îi protejeze, iar leziunile corporale sunt dramatice. Orice infracţiune poate conduce la o amendă.

Idei preconcepute

«Deoarece copilul meu are 11 ani dar este în clasa a-6-a, el poate merge la şcoala singur cu bicicleta.»

Atenţie, a fi capabil să circule singur cu bicicleta, nu este decât o chestiune de vârstă. Autonomia trebuie să se facă progresiv. Asiguraţi-vă că, copilul dvs ştie să repereze situaţiile cu potenţial pericol şi să reacţioneze în consecinţă.

«Utilizarea căştii de protecţie este rezervată scuterelor şi motocicletelor. »

Capul este unul dintre elementele corpului mai dense. În timpul unei căzături, capul are tendinţa să meargă în jos. Prin urmare utilitatea căştii este şi când mergeţi pe bicicletă. Pentru copii voştri, alegeţi  o cască adaptată pentru talia lor şi care să le şi placă.

«Pe bicicletă nu este nevoie să respectam semnalizările»

În absenţa caroseriei sunteţi extrem de vulnerabili. Un motiv în plus să respectaţi semafoarele şi sensurile interzise, şi în general regulamentul din Codul rutier.

 TRUCURI

Trebuie să circulaţi pe şosele pe partea dreaptă. În caz de aglomeraţie puteţi circula pe acostament. Chiar dacă anumite piste de biciclete nu sunt obligatorii este întotdeauna mai bine dacă le folosiţi. În sensul giratoriu, rămâneţi pe banda cea mai din dreapta chiar dacă intenţionaţi să mergeţi în stânga axului vostru de intrare în sens.

 Nu este recomandabil să mergeţi prea aproape de maşinile parcate: o portieră se poate deschide pe neaşteptat. La semaforul roşu, trebuie să rămâneţi pe dreapta în spatele maşinilor, pentru a putea fi vizibil în oglinzile retrovizoare ale acestora. Pentru a schimba direcţia către stânga, este mai sigur să opriţi la semafor pe partea dreaptă, să coborâţi de pe bicicletă şi să traversaţi pe jos. Semnalizaţi din timp intenţia dvs de a schimba direcţia de mers.

Aveţi voie să rulati câte 2,  atunci când e ziuă şi este vizibilitate bună, dar trebuie să mergeţi încolonaţi atunci când un vehicul doreşte să vă depăşească.

Întotdeauna e dificil să aveţi o traiectorie rectilinie: rafalele de vânt pot să vă îndepărteze; este posibil să doriţi să evitaţi o groapa în  carosabil sau o gură de acces. Aceste mişcări imprevizibile pot să surprindă  automobilistul pe care dvs îl urmaţi.

Pentru mai multe detalii

Asociaţia Prevenţia Rutieră editează pliante de informare şi pe alte teme de siguranţă rutieră: copii pietoni, adolescentul şi bicicleta, drogurile şi conducerea…

Verificaţi-le la   comitetul Asociaţiei Prevenţiei Rutiere din oraşul vostru sau descărcaţi-le de pe site-ul nostru.

Leave a Reply